המדריך השלם לעיצוב לוגו

מעוניינים לדעת כיצד לעצב לוגו מקצועי עבור העסק שלכם? רוצים לחדש את הלוגו הנוכחי של העסק שלכם? הגעתם למאמר הנכון. לוגו הוא האלמנט העיצובי הראשי של העסק והוא משמש בתור הפנים של העסק שלכם.

לוגו הוא מרכיב הכרחי בשיווק העסק שלכם בתהליך הפיכתכם למותג גדול ומוכר מבין שאר המתחרים שלכם בתחום. כאשר מעצבים לוגו, יש לעשות זאת בצורה נכונה הכוללת תכנון מקדים, מחשבה ושיתוף פעולה ביניכם לבין המעצב הגרפי איתו תבחרו לעבוד.

במידה ותעקבו לאחר השלבים השונים הנמצאים במאמר זה תוכלו ליהנות מלוגו איכותי ומוצלח שיוכל ללוות את העסק שלכם למשך שנים רבות. בניגוד למה שאתם חושבים, אתם לא צריכים להיות בעלי רקע עיצובי או להיות אנשים עיצוביים כדי לעצב לוגו איכותי ובולט.

בעזרת מדריך זה תוכלו לבחור במקצועיות את סוג הלוגו, הצבעים והגופנים, כך שתדעו את כל האלמנטים שאתם מחפשים בלוגו כדי להציג את העסק שלכם באופן מקצועי. לפניכם 10 השלבים השונים שידריכו אתכם כיצד לבחור את העיצוב המדוייק עבור הלוגו שלכם.

1.מה זה לוגו?

לוגו הוא אלמנט עיצובי כלשהו (תמונה, איור, סמל, טקסט, קמע) המציג את מהות העסק ואת אופי השירות שלכם כלפי קהל היעד שלכם (הלקוחות). הלוגו משמש כגורם מזהה לאורך הזמן כך שכל פעם שהלוגו שלכם יופיע ישר יוכלו לדעת שמדובר בעסק שלכם.

כיום לוגו יכול להגיע במגוון רחב של צורות או ואריאציות והוא יופיע בכל האלמנטים השיווקיים שלכם כמו אתר אינטרנט, כרטיס ביקור, חתימת מייל, מעטפות, המוצרים שלכם ועוד.

לוגו הוא האלמנט העיצובי הראשי של העסק שלכם ולכן יש לעצב אותו בצורה מקצועית. ללוגו יש השפעה רבה על שיווק וחשיפת העסק, כך שבמידה ותעצבו עבור העסק שלכם לוגו מקצועי תוכלו להציג את עצמכם כעסק אמין ומוכר בתעשייה.

אך אל תתנו לזה להטעות אתכם, לוגו חובבני או בינוני יכול לגרום להפך הגמור, אם הלוגו שלכם יהיה חובבני תגרמו למצב שבו העסק שלכם יצטייר כחובבני, ופעולה זו תגרום ללקוחות שלכם לפנות למתחרים שלכם במקום אליכם עוד אפילו לפני שקיבלתם את הצ’אנס לדבר איתם.

2.הגדרת זהות המותג

בשלב זה עליכם להבין מהם ערכי הזהות והמותג שלכם. זהות המותג היא המראה החזותי הבולט של העסק ומשמשת בתור הנשמה של העסק שלכם. הזהות המותגית שלכם צריכה להשתקף באמצעות האלמנטים הויזואליים והטקסט הכתוב בלוגו שלכם.

שאלו את עצמכם את השאלות הבאות כדי להגדיר את זהות המותג שלכם:

  • במה אתם שונים מהמתחרים שלכם?
  • למה כדאי ללקוחות לעבוד דווקא אתכם ולא עם עסק אחר?
  • מהם האמונות והערכים שמובילים אתכם בתור עסק או נותני שירות?
  • מה מייחד את השירות שלכם?

3.מצאו השראה ללוגו שלכם

שלב זה יכול להשתנות בין עסק לעסק מכיוון שלכל אחד יש את הסגנון העיצובי המועדף עליו. ישנם בעלי עסקים שיוכלו למצוא את הסגנון שלהם תוך שעה ויש כאלו שיצטרכו לקחת לעצמם מספר ימים למשימה.

עקבו לאחר השלבים הבאים כדי למצוא השראה ללוגו שלכם:

  1. מחקר ראשוני: הסתכלו על המתחרים שלכם או על הסמלים הטובים ביותר שאתם נתקלים בהם במהלך היום יום שלכם. כך תוכלו למצוא רעיונות ראשוניים מעניינים ללוגו שלכם. אנא הימנעו מהעתקה ברורה של לוגו של עסק מסויים כדי לא לגרום להפרת זכויות יוצרים. אתם יכולים לקחת השראה, אך לא להעתיק לעסק אחר את הלוגו.
  2. מיהו קהל היעד שלכם: חשבו מיהו קהל היעד של העסק שלכם? האם מדובר על קהל צעיר ותוסס? או אולי אתם פונים לאנשים בוגרים יותר המחפשים אלמנטים רגועים? נסו לעצב את הלוגו בהתאם לקהל היעד כדי שהלקוחות שלכם יוכלו להזדהות עם הלוגו בקלות.
  3. מצאו מספר דוגמאות והתייעצו: מצאתם מספר דוגמאות ללוגואים פוטנציאליים? מעולה. כעת תוכלו לקיים סיעור מוחות ביניכם לבין עצמכם או עם אנשים קרובים לכם. ההמלצה שלנו היא להתייעץ לפחות עם 2-3 אנשים שונים כדי לוודא שהלוגו אכן נראה טוב ומתאים לעסק שלכם.
  4. תהיו יצירתיים: חשבתם על רעיון ייחודי או שונה? אל תהססו לשלב אותו בלוגו. אחרי הכל הלוגו צריך לבטא את העסק שלכם ואתכם.

4.בחרו את סוג הלוגו שלכם

כיום ישנם עשרות סגנונות לסוגי לוגואים ואנחנו נתייחס במאמר זה למרכזיים שבהם:

לוגו מבוסס סמל: לוגו זה מופיע עם אלמנט עיצובי אחד כמו איור, קמע או חפץ ומסמל את המותג. האלמנט העיצובי מוצג לבדו ולא כולל את שם העסק או את הסלוגן. לוגואים אלו בדרך כלל מתאימים למותגים גדולים ומוכרים בתעשייה.

לוגו מבוסס סמל

לוגו טיפוגרפי: כשמו כן הוא, לוגו זה הוא לוגו מבוסס סמל. לוגו זה אינו מכיל סמל או איור ומציג את שם העסק עם צבעים שונים ופונט המאפיין אותו.

לוגו טיפוגרפי

לוגו משחקי אותיות: ניתן ליצור לוגואים הכוללים משחק אותיות כמו למשל בלוגו של חברת Fedex או Amazon.

לוגו משחקי אותיות

לוגו יוקרתי מבוסס טקסט: לוגו יוקרתי מתאים בעיקר לעורכי דין, מגשרים, רואי חשבון, יועצי מס וכל עסק אחר שרוצה לבסס את עצמו בצורה אמינה. בדרך כלל נעשה שימוש בלוגו זה עבור עסקים הדורשים אמינות רבה מצד הלקוח.

לוגו יוקרתי מבוסס טקסט

לוגו מינימליסטי: לוגו מינימליסטי מתאים לעסקים שרוצים לשדר על מודרניות ופשטות. באמצעות לוגו מינימליסטי ניתן להעביר מסר חד וברור מבלי לגרום לבלבול עם פרטים מיותרים. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה חדה בשימוש בלוגו מינימליסטי.

לוגו מינימליסטי

5.בחרו את שם העסק והסלוגן שלכם

יכול להיות שהשלב הזה נשמע מובן מאליו, אך הוא הכרחי ובעל השפעה לטווח הארוך.

שם העסק: בחרו בשם עסק קצר וקולע כדי להיטמע בראשם של קהל היעד והלקוחות שלכם. ישנם רבים שבוחרים בשם שלהם לעסק כמו רמי לוי, הקבב של משה, פלאפל ברכה ועוד. אופציה נוספת היא לבחור בשם עסק שמסמל על השירות שלכם כמו אופטיקנה, פיצה האט, אייסקרימיה ועוד.

סלוגן: סלוגן הוא סעיף בחירה ולא כולם משתמשים בסלוגן, אך הוא בהחלט יכול להעיד על סוג העסק והשירות שאותו אתם מציעים. סלוגן אמור להיות קצר ולהכיל בין 1-3 מילים. לפניכם מספר דוגמאות לסלוגנים:

משלוחים לכל הארץ, שירות 24/6, האוכל של אמא, אינסטלציה מתקדמת ורבים נוספים.

צריכים סיוע בבחירת שם העסק או הסלוגן של העסק? נשמח לסייע לכם, אל תהססו ליצור איתנו קשר.

6.החליטו על צבעי הלוגו

לאחר שהבנתם את סגנון הלוגו המועדף עליכם ניתן לבחור את ערכת הצבעים של הלוגו. בדרך כלל צבעים אלו ישפיעו על נראות האלמנטים העיצוביים הנוספים שלכם כמו צבע אתר האינטרנט, צבע חתימת המייל, צבע נייר המכתבים וכדומה. יש לעשות בחירה זו לאחר מחשבה מקדימה.

אנחנו ממליצים לבחור בין 1-3 צבעים ולא לחרוג מכך כדי לא לבלבל את קהל היעד שלכם, לוגו בעל צבעים רבים מדי מאבד את צורתו ולא נראה טוב מבחינה מקצועית.

כיום ישנן שתי קטגוריות מרכזיות לבחירת הצבעים: לוגו שחור לבן או לוגו משולב צבעים (צבעוני). לוגו בצבע שחור לבן מתאים במיוחד ללוגו בסגנון מינימליסטי או בעיצוב קלאסי ולוגו משולב צבעים מסייע ליצור עומק ולוגו מרשים בעל חזות חזקה.

7.החליטו על פונט הלוגו

בחרתם את הצבעים הרלוונטים ללוגו? כעת ניתן לעבור לטיפוגרפיה הנכונה. להלן 3 סוגי פונטים שיכולים להעניק ללוגו שלכם מראה מרשים ואטרקטיבי.

פונט אופן סאנס – Open Sans

פונט אופן סאנס הוא אחד הפונטים הפופולארים ביותר בלוגואים מכיוון שהוא מציע עיצוב נקי ומינימליסטי. בנוסף לכך פונט זה מתאים במיוחד לכל האמצעים הדיגיטליים (אתרי אינטרנט, כרטיסי ביקור דיגיטליים ועוד).

פונט אסיסטנט – Assistant

פונט אסיסטנט הוא פונט ממשפחת הסנס-סריפי שעוצב באופן קריא ונקי. הפונט מציע עיצוב מודרני לצד אלגנטיות וגם הוא נחשב לאחד הפונטים הפופולאריים ביותר.

פונט מונטסראט – Montserrat

פונט מונטסראט הוא פונט שמציע אורבניות ומודרניות. הפונט כולל איורים עגלגלים והוא נחשב למעולה עבור לוגואים ובנארים.

שילוב בין מספר פונטים

כמובן שיש את האפשרות לשילוב בין מספר פונטים שונים, אך יש לבצע זאת בחוכמה. מעצב גרפי מקצועי כמונו יוכל לסייע לכם בבחירת הפונטים הנכונים לסוג המותג שלכם.

8.צמצמו את האפשרויות

בשלב זה אתם אמורים לדעת באופן חלקי או מלא את סגנון וצורת הלוגו שאתם מחפשים. אנחנו ממליצים לכם לרשום על דף ונייר את כל הפונקציות והעיצובים שאתם רוצים מהלוגו. נסו להגיע למצב שבו יש לכם 2-4 אופציות שאהבתם.

9.חפשו מעצב גרפי ללוגו

כעת כשיש לכם את האפשרויות הרלוונטיות ניתן להתחיל לעבוד על עיצוב הלוגו. ישנן מספר דרכים לעצב לוגו ועליכם לבחור באפשרות המתאימה לכם ביותר.

עיצוב לוגו בעזרת מעצב גרפי: מעצב גרפי הוא ככל הנראה האופציה היקרה ביותר אך הוא גם יוכל לספק לכם את הלוגו ברמה הטובה והמקצועית ביותר. עיצוב לוגו אצל מעצב גרפי נע בין 800-3,000 ש״ח בהתאם לדרישות השונות שלכם ומחירו של המעצב הגרפי.

עיצוב לוגו בעזרת קטלוג לוגואים מוכנים: בקטלוג הלוגואים המוכנים שלנו ניתן למצוא מגוון רחב של לוגואים במחירים משתלמים לכל כיס הנעים בין 99-299 ש״ח. אומנם במקרה זה הלוגו אינו מעוצב עבורכם באופן אישי, אך הוא עוצב על ידי מעצב גרפי מנוסה, כך שאופציה זו יכולה להיות אידיאלית לבעלי עסקים בתחילת דרכם.

10.כיצד לבחור מעצב גרפי ליצירת הלוגו?

מחפשים מעצב גרפי לעיצוב הלוגו שלכם? ישנם מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון:

ניסיון ומקצועיות: אנחנו ממליצים לבחור במעצב גרפי מנוסה המתעסק בעולם העיצוב במשך זמן רב. מעצב גרפי מקצוען יוכל לספק תוצאה בהתאם.

המלצות: כמה המלצות יש למעצב הגרפי שאיתו אתם רוצים לעבוד? האם יש לו ממליצים שתוכלו לדבר איתם?

הסגנון העיצובי שלו: הסתכלו על תיק העבודות של המעצב הגרפי שאיתו אתם רוצים לעבוד. האם אתם אוהבים את עבודות העיצוב שהוא ביצע?

תהליך העבודה: כיצד מתבצע תהליך העבודה? תוך כמה זמן המעצב יוכל לספק סקיצות ראשוניות?

מחיר וסבבי תיקונים: שאלו את המעצב הגרפי מהו מחיר עיצוב הלוגו וכמה סבבי תיקונים הוא מוכן להעניק לכם.

כמה עולה לעצב לוגו בעיצוב אישי?

כמה עולה עיצוב לוגו היא אחת השאלות הנפוצות ביותר בתהליך מיתוג לעסק. באתר עיצוב לוגו אנו החלטנו לחולל מהפכה בעולם העיצוב והמיתוג ומציעים לוגו המעוצב באופן אישי במחיר חסר תקדים של 800 ש״ח בלבד הכולל שיחת איפיון, 3 סקיצות שונות ו-3 סבבי תיקונים.

מעוניינים שנעצב לכם לוגו מקצועי לעסק שלכם? אל תהססו ליצור איתנו קשר עוד היום.

יכול להיות שתאהב...