משמעות הצבעים בלוגו
לצבעים השונים בלוגו יש השפעה רבה על מיתוג, שיווק ופרסום העסק בצורה פיזית או בצורה דיגיטלית. בעלי עסקים רבים מתקשים לבחור את צבעי הלוגו הנכונים ובדרך כלל זה נובע מחוסר ידע במשמעות הצבעים השונים כשמדובר על לוגו.
המוחות שלנו ושל הלקוחות שלנו מגיבים לצבעים שונים אך בדרך כלל אנחנו לא שמים לב לכך ולא מקדישים לכך תשומת לב מספקת. מחקרים רבים כבר הצליחו להוכיח שלצבעים שונים יש משמעויות והשפעה פסיכולוגית על הרגשות ומצבי הרוח שלנו.
בחברת עיצוב לוגו אנחנו שמים לב לפרטים הקטנים ומעצבים את הלוגואים ממאגר הלוגואים הרחב שלנו בהתאם לצבעים המקובלים ואף יוצרים סינכרון מושלם בין כמה סוגים שונים של צבעים. כשזה מגיע לעיצוב לוגו כל צבע משרת מטרה נפרדת ושום צבע אינו מתווסף במקרה. בחירת הצבעים של הלוגו משפיעה עמוקות על זהות המותג והמסר שהוא מעביר לעולם.
במאמר זה נסביר את משמעות הצבעים המקובלת עבור מגוון צבעים. ניתוח זה יסביר את היחס שבין הצבע לבין מצב הרוח המסויים / רגש שהוא עלול לעורר.
אדום: צבע אדום הוא צבע קיצוני שנחשב כחזק, מסעיר, אנרגטי, צעיר, אינטנסיבי, מעורר תשוקה ומושך.
צבע אדום יוכל למשוך את תשומת הלב בקלות ונחשב לגוון דומיננטי וטעון רגשית התופס מקום של כבוד בעולם העיצוב. מותגים רבים משתמשים בצבע אדום כדי לעורר תחושה של התלהבות והנעה לפעולה. מותגים שבוחרים לשלב צבע אדום בלוגו שלהם שואפים ליצור קשר ישיר עם הקהל שלהם ולקרוא להם לפעולה. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע אדום הוא של נטפליקס.
צהוב: צבע צהוב הוא צבע שמשדר אופטימיות, חיוביות, תקווה, אינטליגנציה, שמש, אמון וטוב לב.
בשנים האחרונות הצבע הצהוב הפך להיות בחירה פופולארית עבור מגוון מותגים בתעשיות המזון והטכנולוגיה. הצבע הצהוב מביא איתו המון חיוביות וזהו צבע שמזמין תשומת לב רבה. הצבע הצהוב ידוע בתחושת הבהירות שלו ודווקא בשל כך צבע זה מצליח להבליט מותגים רבים. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע צהוב הוא של רשת מקדונלד׳ס.
כחול: צבע כחול הוא צבע שמשדר אמינות, ביטחון, שלום, רוגע, יציבות, הרמוניה, נאמנות ומקצועיות.
הצבע הכחול הוא אחד הצבעים הפופולאריים ביותר בקרב חברות טכנולוגיה, הייטק ורשתות חברתיות. הצבע הכחול מזכיר לרובנו את הים והשמיים הכחולים וגורם להרגשת מנוחה וביטחון. חברות רבות בוחרות בצבע הכחול כדי להעיד על איכות ויושרת השירות שהם מספקים, כשמדובר על כחול – האפשרויות הן בלתי מוגבלות מתכלת בהיר ועד כחול עמוק. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע כחול הוא של Paypal.
כתום: צבע כתום הוא צבע שמשדר אנרגיה, צעקנות, תשומת לב, יצירתיות, רגש, שאפתנות והתלהבות.
בעיצוב לוגו חברות רבות בוחרות להשתמש בצבע כתום כדי לעורר תחושה של חדשנות, הרפתקנות והתלהבות. הצבע הכתום משדר אווירה חייכנית וכך הוא הפך לבחירה פופולארית עבור מותגים רבים בתחום הבידור. הצבע הבולט מצליח ללכוד את תשומת ליבם של הצופים וגורם לו לבלוט לעומת לוגואים אחרים. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע כתום הוא של Etsy.
ירוק: צבע ירוק הוא צבע שמשדר רוגע, שמרנות, שלווה, ביטחון, אמינות, יציבות, כבוד ונאמנות.
הצבע הירוק מתקשר באופן ישיר לטבע, עצים וצמחים ונעשה בשימוש בדרך כלל על ידי שירותי בריאות, חברות המשווקות מוצרים אורגניים ועסקים המתעסקים בצמיחה פיננסית. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע ירוק הוא של Carlsberg.
שחור: צבע שחור הוא צבע שמשדר העצמה, תחכום, עוצמתיות, קלאסיות, יוקרתיות, מיניליסטיות ואלגנטיות.
הצבע השחור נעשה בשימוש כדי לשדר תחושה של יוקרה, בלעדיות, מקצועיות ונבחר על ידי חברות שרוצות לשדר תחושה של סמכות. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע שחור הוא של אדידס.
ורוד: צבע ורוד הוא צבע שמשדר נשיות, תמימות, יופי, אהבה, אסרטיביות ובריאות.
הצבע הורוד נבחר לרוב עבור עסקים שפונים לקהל נשי והפך לפופולארי במיוחד בעסקי היופי והקוסמטיקה. הצבע הורוד מייצג תחושה של טיפוח, חיבה וחיבור בין אישי. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע ורוד הוא של Barbie.
חום: צבע חום הוא צבע שמשדר אמינות, יציבות, שייכות וביטחון. דוגמא מוכרת ללוגו בצבע חום הוא של m&m.
עכשיו שאתם יודעים את המשמעויות השונות של בחירת צבעים שונים בלוגו כבר תוכלו להרגיש הקלה בבחירת הצבעים הנכונים עבור המותג שלכם. כעת נשאר לבחור את הלוגו המתאים עבור העסק שלכם, אנחנו מזמינים אתכם לעבור על קטלוג הלוגואים לעסקים שלנו ולבחור את הלוגו הבא שלכם. בהצלחה!